Merhaba sevgili 2tekerci.com takipçileri,
Ben de sizler gibi hem motosiklet meraklısı hem de kamp ve doğa tutkunuyum
Zaman buldukça motorum ile kısa/uzun mesafeli seyahatler gerçekleştirip mümkün olduğu müddetçe kamp yapmayı tercih ederim. Bunların dışında kendi çapımda fotoğrafçılık ve kuş gözlemciliği ile ilgilenmekteyim. İstanbul’da yaşamama rağmen mesleğim gereği Anadolu’nun çeşitli noktalarına sık sık seyahatlere çıkmaktayım. Bu yolculukların önemli bir kısmı arabayla olsa da motosikletli gezi planlarımda bana ön görü sağlaması ve çeşitli ip uçları vermesi bakımından önemli. Bundan sonra deneyimlediğim rotaları çeşitli yöntemler ile www.2tekerci.com sayesinde sizlerle paylaşmak istiyorum. Okuyacağınız yazı yine bir iş seyahati esnasındaki 2 günlük bir boşluktan faydalanarak araba ile yapılmış bir rotayı anlatmaktadır. Size bu güzergahta garanti edebileceğim tek şey her anınızın deniz seviyesinden en az 1000 metre yüksekte geçeceğidir ! Yine bir iş seyahati için 3 arkadaş ve bir fransız misafirimiz ile Sivas’ta bulunuyorduk. Boş geçecek olan haftasonumuz için planımızı yaptık ve yola koyulduk. Geceyi Kemaliye (Eğin)’de geçireceğiz.
İlk durak İmranlı, Sivas’ın küçük, yüksek, soğuk kazâsı. Ne yenir, ne yapılır derseniz cevap vereyim; hiçbir şey!
Askerlik sebebi ile 4 ay ikamet ettiğimden ötürü rota içerisinde en iyi tanıdığım durak. Kızılırmağın kızıl akmadığı tek yer çünkü Türkiye’nin en uzun akarsuyu olan Kızılırmak , ilçenin doğusundaki Kızıldağ’dan doğup ilk yerleşim birimi olarak İmranlı’ya uğruyor. Dolayısı ile İç Anadolunun kızıl-kahve toprağını ve insan etkisini içine katmadan önce berrak suyunu görebileceğiniz tek yer. İlçenin biraz doğusundan güneye doğru kıvrılarak Karacaören köyü istikametine devam ediyoruz. Yol üzerinde kürt-kızılbaş inancına ait önemli inanç merkezlerinden biri olan Cogi Baba türbesi bulunuyor. Ayrıca bölgede her yıl Cogi Baba adıyla temmuz ayında düzenlenen bir kültür sanat festivali gerçekleşmekte. Etnik kültürlere meraklıysanız şiddetle tavsiye ederim. +1000 Rotası: Ortanın Doğusu, Doğunun Batısı                                                   İmranlı – Karacaören yolu
Karacaören bucağından sonra yönümüzü Erzincan’ın İliç kazâsına çevirince yol biraz bozuluyor, sonra biraz daha bozuluyor ardından berbat hale geliyor
Eğer ki arazi aracı ile değilseniz sakın yağışlı havada bu işe kalkışmayın, güzel havalarda ise iyice düşünün. Yolun durumuna karşın doğa size bahar aylarında inanılmaz manzaralar sunacaktır. İliç’e yaklaştıkça yol düzelmeye başlıyor ancak hava kararmadan Eğin’e varmak istediğimizden İliç’e uğramıyoruz. +1000 Rotası: Ortanın Doğusu, Doğunun Batısı                                                    Karacaören – İliç yolu
Artık Kızılırmağı geride bıraktık
Fırat nehrinin kenarındayız. Doğa gerçekten muhteşem İliç–Kemaliye arası yolun önemli bir bölümü Fırat kenarında geçiyor. Karanlık yavaş yavaş bastırırken bizi Eğin’e ulaştıracak olan muhteşem kanyona giriş yapıyoruz. Fırat nehri üzerindeki bir köprüden geçerek kanyonun diğer yakasına ulaşıyoruz ve artık Kemaliye’deyiz. Kemaliye sanırım ayrı bir yazıyı hak edecek kadar özgün, özel ve güzel bir yer dolayısı ile Kemaliye ile ilgili hakkımı saklı tutarak bu yazıda değerlendirme de bulunmayacağım.
Ertesi gün Eğin’den Malatya’nın ilçesi olan Arapgir’e doğru yola çıktığımızda yaklaşık 10 yüz milyon tane viraj ve dar bir yol bizi karşılıyor
Ancak yol yine Fırat vadisinde ve manzaralar insanın kalp atışların arttıracak kadar güzel, virajlar bitip düzlüğe çıktığımızda yoldaki Ocak köyü ve Hıdır Abdal türbesi tabelalarından sağa doğru sapıyoruz, birkaç km daha tırmanınca Ocak köyüne vardık. İnsanlar kibar ve görgülü, hemen köyün kahvesine buyur ediyorlar. Köy Alevi-Bektaşi geleneğinden gelen insanlar için çok önemli bir inanç merkezi. Hıdır Abdal Sultan türbesi ve Külliyesi köyün içinde ve bu köyün turizmine inanılmaz katkı sunuyor merak edenler https://tr.wikipedia.org/wiki/Ocak,_Kemaliye linkinden inceleyebilirler. Türbe ve külliyeyi gezdikten sonra köyden ayrılıyoruz. +1000 Rotası: Ortanın Doğusu, Doğunun Batısı                                      Pir Sultan Abdal anıtı (Ocak köyü)   Şimdiki durağımız Arapgir. Yoldaki yamaçlarda sıra sıra üzüm bağları, bölgenin meşhur “köhnü” üzümü, Koyu mor renkli bu üzümü yemeğe doyamazsınız. İlçe merkezi küçük ve içinde ermenilerden kalma bir kaç tarihi yapı var.
Öğle yemeğini burada yiyoruz, Doğu Karadenizli arkadaşlar alınmasın ama hayatımda yediğim en güzel kavurmayı burada tadıyorum. Birde televizyondan keçi tandır olduğunu biliyoruz ancak ramazan ayı dolayısı ile deneme fırsatımız olmadı
+1000 Rotası: Ortanın Doğusu, Doğunun Batısı                                           Eğnir köyü manzarası (Arapir)   Gelecek durak Divriği. İlçeye girer girmez herkes gibi soluğu meşhur “Ulu Cami” de alıyoruz. Bir çok şehir de Ulu cami duymuşsunuzdur ancak bu cami başka ! Unesco dünya mirası listesindeki eser mimarisi ve özellikleri ile eşsiz durumda özellikle güneşin doğru konuma geldiğinde kapılarında beliren insan siluetlerini görmenizi şiddetle tavsiye ederim . Cami ve çevresini gezdikten sonra Sivas’a dönmeden önce iyi bir banyo yapıp günün yorgunluğunu atmak için tekrar yola koyuluyoruz +1000 Rotası: Ortanın Doğusu, Doğunun Batısı                                                               Divriği Ulu Cami
Evet yanlış okumadınız banyo yapmak için! Nerede mi ? Sivas’ın Kangal ilçesinde
Divriği Kangal arası yol gerçekten harika sürekli yaylalardan gidip 1500 metrenin altına asla inmiyorsunuz (Motosiklet meraklıları için biçilmiş kaftan). İlçe dünyaca ünlü çoban köpeklerinden başka şifalı balıklı kaplıcaları da içerisinde barındırıyor. Termal suyun içerisinde yaşayan balıklar içine girdiğiniz havuzlarda hemen sizi buluyor ve ölü derinizi kemirmeye başlıyor eğer gıdıklanan bir yapıya sahipseniz bunu iki sefer düşünmenizde fayda var. Balıklar ölü deriyi yedikleri ve suyunda ki minerallerden dolayı kaplıcaların bazı cilt hastalıklarına iyi geldiği biliniyor. Küçük bir uyarı; kaplıca havuzları yerine suyun doğal yatağında banyo yapmak isterseniz çok sayıda küçük su yılanı ile karşılaşabilirsiniz, bu yılanlar kesinlikle zararsız ve saldırgan değil ancak böyle bir fobiniz varsa havuzları tercih etmeniz daha doğru olacaktır.
Termal sularda banyomuzu yapıp bir süre dinlendikten sonra Pazartesi iş başı yapmak üzere tekrar Sivas’a geri dönüyoruz.
Gelelim rota hakkındaki temel bilgilere; güzergah boyunca Sivas’ta başlayıp yine  Sivas’ta sona eren bir daire çizdik ve yaklaşık 600 km yol yaptık. +1000 Rotası: Ortanın Doğusu, Doğunun Batısı Seyahate cumartesi sabah başladık ve pazar akşamı geri döndük. Yetti mi diye sorarsanız cevabım hem evet hem hayır olur. Evet çünkü temel, bilinen tüm yerleri gördük, hayır çünkü aralarda kalan tarihi bölge, türbe, kilise, ören yeri gibi bazı alanları es geçmek zorunda kaldık.
Yolculuk boyunca yol durumu gayet güzeldi, çoğu bölüm gidiş-geliş şeklinde ancak duble yollar da hatırı sayılacak düzeyde yalnız Karacaören – İliç arası yol stabilizeydi. Yaklaşık 45 km ve bunun bir 10 km’si binek bir otomobil için hayli zorlu geçti. Motosiklet için de bu bölüm deneyim ve doğru lastik seçimi gerektirir!
Bunlar dışında en güzel yemekler Arapgir’de. (YouTube da Vedat Milor’un Arapgir gezisini izleyebilirsiniz) Yine belirtiyorum bu yazı da değinmedim ancak doğası ile size en çok şaşırtacak yer Kemaliye olacak! Divriği Ulu Cami’yi kesinlikle pas geçmeyin. Umarım keyif almış ve yazıyı faydalı bulmuşsunuzdur. Yeni maceralarda buluşmak üzere şimdilik hoşçakalın. PhysicoRider   Motosiklet ile uzun yola çıkacaksanız doğru ekipman seçimi önemlidir. Motosiklet kişisel ekipman ilanları için buraya tıklayınız ! Motosiklet yedek parça ilanları için buraya tıklayınız !

1. Devran diyor ki:

Keyifli bir yolculuktu, gitmiş kadar oldum ve yolum düşerse kesinlikle gideceğim. Belki bir gün karşılaşırız birlikte gideriz ?

2. TUĞAY cüvelek diyor ki:

Motosikletin özgürlükçü ruhu ortaya çıkarmasından ziyade insanın kendini bilmesi istediği şeyleri elde etmesi emek vermesi yaşam tarzına göre kendisine yön vermesi paha biçilemez ✌️ Harikaydı ,diğer tecrübeleri bekliyor olacağım saygılar…

3. ZAFER BEN diyor ki:

Keyifli ve faydalı bir yazı olmuş kalemine sağlık. Seçmiş olduğun rota güzel yorucu ve heyecan verici. Bu rotaya dair daha fazla fotoğraf görmek isterdik.